شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

اخبار کاراته کشور و استان قزوین ۰۹۳۷۳۵۲۶۰۹۰
شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

اخبار کاراته کشور و استان قزوین ۰۹۳۷۳۵۲۶۰۹۰

نتایج بیست و دومین پیکارهای کاراته قهرمانی جهان 2014

ست و دومین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در آلمان در حالی به پایان رسید که تیم ایران با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز در جایگاه ششم قرار گرفت.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، بیست و دومین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در آلمان با خلق چند شگفتی برای تیم ایران همراه بود. 
  
پس از آنکه سفارت آلمان از دادن ویزا به ملی پوشان ایران سر باز زد، با تلاش و همکاری مسئولان فدراسیون و وزارت امور خارجه کشورمان بالاخره کاراته کاها ویزا گرفتند و یک روز قبل از آغاز مسابقات روانه آوردگاه جهانی شدند.البته در این میان کاتای تیمی مردان به دلیل صادر نشدن به موقع روادید از سوی سفارت لهستان، نتوانست در رقابتهای جهانی شرکت کند.

تیم بانوان ایران که برای نخستین بار حضور در پیکارهای جهانی را با حجاب اسلامی تجربه می کرد، در سنگین وزن و در کاتای تیمی موفق به کسب مدال شد. در بخش مردان هم کومیته تیمی برای نخستین بار موفق شد با پشت سر گذاشتن تمام رقبا راهی دیدار فینال شود.

در این دوره از پیکارها که 887 کاراته کا از 116 کشور جهان حضور داشتند تیم کومیته تیمی مردان ایران متشکل از سعید احمدی، ایمان سنچولی، سامان حیدری،ذبیح اله پورشیب، ابراهیم حسن بیگی، سجاد گنج زاده و بهمن عسگری برای نخستین بار موفق شده بود به فینال جهانی راه یابد در دیدار پایانی مقابل تیم آلمان که ازامتیاز میزبانی نیز بهره می برد صف آرایی کرد و با نتیجه 3 بر 2 از سد این حریف سرسخت گذشت. تیم ایران تا پیش از رسیدن به دیدار پایانی تیم های دومینکن ژاپن، صربستان و بلاروس را شکست داده بود.

2 مدال نقره نیز توسط ملی پوشان کشورمان بدست آمد اولی را حمیده عباسعلی گرفت و مدال نقره دوم هم توسط سجاد گنج زاده بدست آمد.
عباسعلی که در بازیهای آسیایی اینچئون هم موفق عمل کرده بود، در برمن هم افتخاری دیگر کسب کرد و با خلق یک شگفتی و با راهیابی به فینال بر سکوی دوم قرار گرفت.
این بانوی موفق کاراته کاهایی از بلژیک، اسپانیا، هلند و مجارستان را از پیش رو برداشت در فینال مقابل شیما ابوالیزید از مصر قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد. 

در وزن 84+کیلوگرم سجاد گنج زاده که تا رسیدن به فینال تمامی رقبا را بدون از دست دادن حتی یک امتیاز شکست داده بود در دیدار پایانی برابر انیس ارکان از ترکیه با امتیازی نزدیک نتیجه را واگذار کرد تا بر سکوی دوم قرار گیرد و صاحب مدال نقره شود.
گنج زاده کاراته کاهای مجارستان، ایتالیا، برزیل، مصر و بوسنی هرزگوین را شکست داده بود.

در وزن 60-کیلوگرم، امیر مهدی زاده که مدال طلای رقابتهای جهانی 2012 فرانسه را نیز در کارنامه داشت نمایندگان آلمان، ونزوئلا و آلبانی را از پیش رو برداشته بود اما در مبارزه با حریف هلندی نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه مقابل وان لی از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر موفق شد از سد این حریف بگذرد و در مبارزه با ویتالی سیمتسوف از اوکراین پس از نتیجه تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده میدان شد و مدال برنز این وزن را تصاحب کرد. 

اما تیم کاتا نیز که برای نخستین بار راهی آوردگاه جهانی می شد افتخاری دیگر نصیب ایران کرد. کاتای تیمی بانوان با ترکیب مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده مدال برنز جهان را بر گردن آویخت. 
تیم بانوان ایران در نخستین دیدار به مصاف تیم کاتای ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر2 شکست خورد.با توجه به پیروزی تیم ژاپن مقابل تیم های ترکیه و ویتنام، تیم بانوان ایران هم برای رسیدن به مدال برنز در جدول شانس مجدد مبارزاتش را ادامه داد و در این گروه تیم ترکیه را 3 بر 2 مغلوب کرد و سپس بر تیم ویتنام با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد