شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

اخبار کاراته کشور و استان قزوین ۰۹۳۷۳۵۲۶۰۹۰
شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

شوتوکان ریوبوکای استان قزوین (jkr)

اخبار کاراته کشور و استان قزوین ۰۹۳۷۳۵۲۶۰۹۰

پاسخ "ایپون نیوز" به اظهارات "علیرضا کتیرایی"

ه گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" شب گذشته مصاحبه ای از "علیرضا کتیرایی" سرمربی اسبق تیم ملی کاراته بر روی این پایگاه قرار گرفت که طی آن انتقاداتی را نسبت به ایپون نیوز مطرح می نمود. پایگاه خبری_تحلیلی ایپون نیوز نیز در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط علیرضا کتیرایی, مواردی را عنوان داشته است که بر خود لازم میدانیم بنا بر اصل عدالت محوری و ایجاد فرصت های برابر برای گروه های مختلف جامعه کاراته کشور در بیان دیدگاههایشان, جوابیه ایپون نیوز را بطور کامل و بی کم و کاست بازگو نماییم.

  


ایپون نیوز: آقای کتیرایی چرا آنچه نوشته ایم را بخودتان گرفتید!؟
 
مدیر محترم پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته، با سلام، شما درساعت چهار و یک دقیقه صبح!؟ روز سه شنبه  14/08/1392 مصاحبه ای را تحت عنوان "شخصی که هر ساعت رنگ عوض می کند و صحبتهایش را تغییر می دهد حق اظهار نظر در مورد دلسوزان کاراته را ندارد" روی خروجی خود ارسال کردید که خواهشمند است جوابیه آن را طبق قانون مطبوعات و رسانه روی خروجی خود قرار دهید.
1- شما در مقدمه مصاحبه مذکور نه از قول مصاحبه شونده که با هنر ذهن خلاق و رویا پرداز نویسنده سایت نوشتید: در سایت ما (پایگاه خبری – تحلیلی ایپون نیوز که شما هم ظاهراً برای رعایت انصاف یا بقول خودتان بنا بر مصلحت!! به جای نام آن از....استفاده کردید) با اشاره مستقیم به نام علیرضا کتیرایی از او به عنوان دایه مهربان تر از مادر یاد شده که چون بیرون مانده انتقاد می کند. در حالی اصلاً چنین نبوده است، چرا که در آن مطلب از هیچ شخص حقیقی ای در مورد دایه های مهربان کاراته یاد نکردیم. اینکه چرا علیرضا کتیرایی این عنوان را به خود گرفته پرسشی است که خود او باید به آن پاسخ دهد، نه شما که ظاهرا هیچ ارتباطی هم با ایشان ندارید!؟
شما را بار دیگر به عین جمله ای که در سایت ایپون نیوز آمده ارجاع می دهیم: "انگار برخی از بیرون مانده ها هنوز فرق میان منافع ملی و شخصی را تمیز نمی دهند؛ چون با مطرح کردن این بحث که "مسوولیت نتیجه کسب شده توسط تیم اعزامی با چه کسی است؟" این شک و شبه را میان اعضای خانواده بزرگ کاراته بوجود آورده اند که اصولا این چند دایه مهربان تر از مادر دنبال چه می گردند؟" اینکه چرا به یکباره آقای کتیرایی این مطلب را به خود گرفته، بر ما معلوم نیست!

2-شما از نگاه خود از علیرضا کتیرایی به عنوان "دایه مهربان تر از مادر" مورد نظر ما! یاد کرده اید، در حالی که در نوشته ما تنها یکجا از کتیرایی نام برده شده بود، آن هم جایی که  ما در بازنگری یک حقیقت تاریخی به این اشاره کردیم که دو سال قبل مجید عبدالحسینی در حالی که تا دقیقه 90 سرمربی تیم امیدها بود از حضور در مسابقات جهانی مالزی انصراف داد تا علیرضا کتیرایی به جای او روی نیمکت هدایت تیم ملی بنشیند. اصولا رسالت یک رسانه نشر اخبار و تحلیل هایی است که بر پایه استدلال، واقعیت و منطق بنا نهاده شده اند. اما شما ابتدا برداشتی نادرست از آنچه به آن پرداخنه بودیم، داشتید و بعد بر قبر این مطلب"غیر واقع" نشسته اید و گریه می کنید!

و حالا اما در پاسخ به ادعای مصاحبه شونده شما آقای علیرضا کتیرایی که می گوید چون بنده (انوشیروان دادگر) کارمند فدراسیون کاراته هستم همان چیزی را بیان می کنم که به من دیکته می کنند!؟
 
1-آقای کتیرایی اول اینکه اصلاً شما چرا آنچه نوشته ایم را به خودتان گرفتید؟ مگر شما در چهارچوب آن چند بیرون مانده و ظاهرا دلسوز جای می گیرید؟ شما که توقع ندارید زحماتی که سرمربی دیگر کشیده را به نام شما ثبت کنیم؟ (منظورمان مدال طلای بهمن عسگری در جهانی 2011 و زحمات سرمربی کنار رفته آن است!)

2-برادر اینکه من دلسوز کاراته هستم یا خیر را با کمال خوشبختی شما تعیین نمی کنید چون اصولا صلاحیت نقد یک نویسنده را ندارید. با این حال بگذارید برایتان روشن کنم که کارمندان فدراسیون کاراته انسانهای صدیقی هستند که خالصانه کار می کنند. منظورم همان افرادی هستند که شما به آنها و بنده تهمت زده ای که چون کارمند فدراسیون هستند همان کاری را می کنند که به آنها دبکته شود؛ درست مثل خود شما که روزی کارمند کاراته بودی و احتمالا در حسرت آن روزهای خدمت همچنان می سوزی!

3-آقای برادر به نظر می رسد این اصل که با افزایش سن و سال حافظه کوتاه مدت برخی زود از بین می رود، در مورد شما حتی زودتر از حد انتظار به واقعیت پیوسته است. دلیل این مدعا هم اشاره شما به مطلبی از نشریه ای در سال گذشته است. شما گفتید من سال قبل در هفته نامه رزم آور از سرمربی فعلی تیم ملی کاراته انتقاد کردم. جالب اینکه سایت ستارگان کاراته هم عین مطلب را با درج این موضوع که مسئولیت مطالب آن با نویسنده می باشد به مصاحبه شما اضافه کرد، غافل از اینکه که نویسنده مطلب مذکور دوست مطبوعاتی این روزهای شما "سید ایمان میری" بود نه بنده!!

3- و اما نکته آخر که به نظر می رسد توضیحش در آینده به درد شما خواهد خورد!
بر خلاف آنچه شما از وظایف یک خبرنگار و در سطحی دیگر نویسنده و تحلیلگر شنیده اید؛ ذات کار من و همکارانم نقد مسائل و رویداد ها در زمانهای متفاوت است. روزی آقای ایکس با تمرینات  خوب و پشتکارش به عنوان قهرمانی میرسد تا  مورد حمایت من و امثال من قرار بگیرد و روزی دیگر همان قهرمان آنقدر ضعیف ظاهر می شود که باید مورد نقد قرار گیرد تا به رفع نقاط ضعف خود بپردازد. این شرایط در بررسی همیشگی عملکرد در سطح مربیان و حتی متولیان فدراسیون هم وجود دارد تا با توجه به شرایط موجود، نقاط ضعف آنها از نگاه من و همکارانم دور نماند، همان طور که نقاط مثبت کارشان نباید به هیچ انگاشته شود. حال اگر شخصی غیر متخصص چون شما در عرصه رسانه این تغییر وضعیت های حرفه ای در کار رسانه را رنگ به رنگ شدن می پندارد جای تعجب ندارد چون ظاهراً شما به جاده خاکی پیوسته ای و از راه درست بی خبری! اینکه چرا آقای کتیرایی تا پیش از انتصاب سرمربیان تیم ملی نوجوانان و جوانان (تا پیش از شهریور ماه) نقش یک دلسوز را بازی نمی کردند و نشانی از مصاحبه های مچ گیرانه!! ایشان در هیچ رسانه ای نبود ( مثل افشاگری!! در مورد آمار اشتباه دبیر فدراسیون) اما بعد از مشخص شدن کادرفنی تیم های ملی یاد شده توسط فدراسیون، ایشان در قامت یک منتقد ظاهر شده اند احتمالاً به منفعت طلبی هایی شخصی ما برمی گردد!؟

آقای کتیرایی، از دلسوزی گفتید و اینکه چه کسی دلسوز کاراته هست چه کسی نیست، به نظر می رسد در فرصت مناسب و پس از مسابقات آسیایی می توان از درب مجادله این مبحث را باز کرد، موضوعات مختلفی را مطرح کرد و طی آن منتظر بدست آمدن نتایج خوبی هم بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد